Om bostadsrättsföreningen Banslätt

Vi ligger centralt i Tullinge nära skolor, förskolor, apotek, vårdcentral, bibilotek, affärer och kollektivtrafik. Det är lätt att ta sig ut i naturen, t ex till Lida.

Bostadsrättsföreningen Banslätt bildades 1979 och består av fyra byggnader med 208 lägenheter och ett flertal lokaler. För de boende finns förutom föreningslokal även motionslokal, snickarverkstad, vävstuga och bastu. En gästlägenhet finns också. Styrelsen har expedition och styrelserum på Kvällsv 2–4, nb. Övriga lokaler hyrs ut.

Utomhus mot gatan finns välskötta gräsmattor, blommor och vackra träd. På husens baksida finns grillplatser, bollplan, boulebana, gräsmattor och lekplatser.